2010. július 17., szombat

Düren, Párizs

Vége két stresszes utazásnak. Hát mit ne mondjak meg tudtam volna fojtani a kölyköket. :-)
Düren felé Noemi visított egész úton, mert új gyerekülése van, és nem szokott még hozzá.

Daniel nagynénjéhez mentünk (anyukájának a testvére), egy gyönyörű hatalmas házban laknak. Délelőtt a gyerekekkel voltam, míg Kathrin gyakorolt egy kicsit, délután meg egy céges buliba mentünk.

Daniel nagybátyjának
a cégének volt nyári bulija. A cég neve GIF, nekem nem mond semmit. De ha jól értettem egy autóalkatrészekkel foglalkozó cég, amit egyedül épített fel. Mostanra már Tokioban, Washingtonban és több számos nagyvárosban.

Aachenben volt a parti, rengeteg gyerekkel, családokkal, sok gyerek játék volt. Medencék, légvár, ringlispi, finom kaják, piák. Nagyon klassz volt, én élveztem.

7-kor indultunk Párizsba, az út nagy részén Belgiumba utaztunk.

Nem mertem elalduni, mert ha megteszem, hátha lemaradok valamiről. Nagyon gyönyörű tájakon mentünk át. Autópályán csak egy órát utaztunk mert nagyon drága.
AMikor beértünk Franciaországba, mindenhol zöld és tehenek. :-)

Párizst háromnegyed 12-kor értük el, és fél 1-re értünk ide a házhoz.

Amit találóbb lenne inkább villának hívni. Iszonyat gyönyörű. Áll egy főépületből, amihez tartozik egy gyönyörű üvegház, egy hatalmas kert medencével, egy kis ház a fitness gépeknek, és egy vendégház, ahol mi lakunk most.

Van külön szobám, nappalim, fürdőszobám, konyhám. Nagyon nagyon klassz! :-)
Sokat még ugye nem láttam Párizsból, csak egy hatalmas focistadiont, amit még a vb-re építettek.

De kész tervem van, melyik nap hova megyek, és mit nézek meg.

Ma pihi van, a gyerekekkel leszek délután 2 órát, utána egy sétát terveztem.
Olyan hihetetlen szép ez a ház, hogy biztos vagyok benne megéri itt körülnézni.

Amúgy Párizs ezen részén nem valami kellemes az idő majdhogynem hideg van. Croissy sur Seine-nak hívják a város ezen részét, ha utána szeretnétek nézni. :-)Hiába hideg, de gyönyörű, szóval akkor is fürödni fogok ma a medencében, meg Kathrin a fejébe vette, hogy megtanít úszni, hiába mondtam neki, hogy sokan próbálták már, és kudarcot vallottak mind. Azért had próbálgassa. :-)

Csinálok majd fotókat, érdemes!

Holnap reggelre korán kelést terveztem, hisz el akarok menni Párizs híres piacára a Marché Parisien de la Création-ra, utána ha lesz időm a Pantheonhoz.

Elég szoros időbeosztást csináltam, minden napra 2 nevezetesség. Remélem tudom tartani a tervet, de így is csak talán a negyedét tudom megnézni annak, amit szeretnék.

Úgy döntöttem, hogy Disney Land-et kihagyom, egyrészt mert nagyon drága, másrészt mert sok időt venne el, harmadrészt sokat kéne hozzá utazni. Helyette jövővasárnap Versailles-ba megyek, ami ingyenes, és közel is van. Amúgy nagyon sok minden ingyenes azok közül, amit meg szeretnék nézni, hála egy 2009-es rendeletnek, miszerint a 26 év alatti EU állampolgárok joga megismerni az EU "kincseit". Én támogatom! :-)

A RER-re kell csak költenem, hisz gyalog nem tudok sehova se menni. Az elég drága lesz, lehet veszek egy kéthetes bérletet.

A családtól kaptam most 355 eurot, mert itt nagyon drága neki pénzt levenni a kártyáról, és úgy döntöttek, hogy odaadják a pénzemet augusztusig. Nekem természetesen ez jó is, meg nem is. Eddig mindig úgy volt a fizetés, hogy amikor elfogyott a pénzem szóltam, és adtak. Szinte sosem tartottuk meg, hogy mikor hogy mennyi, csak leírtuk egy papírra. Most utána számoltunk mindennek, és így jöttünk ki 355 eurora. Abból a szempontból jó, hogy tudok vásárolni még egy-két ajándékot, meg meg tudok nézni sok mindent, de félre is kell raknom egy kicsit.

Legszívesebben bemennék a Louis Vuitton-ba, és vennék egy táskát, talán egy icipici kikerülne, de hát sajna nem tehetem! :-)

Ja, ma reggel croassoint ettünk, és tényleg az igazi francia mérföldekkel finomabb, minden más croassointnál!

Megyek, megnézem mit csinál a család. Holnap írok, ha visszaértem a belvárosból.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése